#&@%#¤"¤"%&# räkor!!!

Nu är alla 11 räkorna flyttade till evakueringslådan och den har fått ett lock får att hindra rymning som jag har borrat en massa hål i för syrets skull.

Bild på lådan utan lock
[ATTACH]19519[/ATTACH]

Men för att få upp de återstående räkorna fick jag riva ur nästan hela akvariet. Trodde räkor skulle vara lättare att fånga än fiskar men icke :mad:
Här är några bilder på kaoset:

Akvariet
[ATTACH]19520[/ATTACH]

Rötter ovanpå evakueringslådan
[ATTACH]19521[/ATTACH]

Stora roten
[ATTACH]19522[/ATTACH]

När jag höll på och rev runt upptäckte jag att det fanns fler yngel än jag först trodde. Upptäckte också att det var väldigt skitigt så det blev att slamsuga nu när det ändå var lätt att komma åt. Rengjorde filtret också. Jag vet att man normalt inte ska göra båda samtidigt men det kändes nödvändigt nu.

Gjorde ett försök att flytta över tetran som gått i hinken tills nu, den som hade svampinfektionen, men den bara la sig på botten och flämtade. Såret efter svampen hade inte heller läkt det minsta så det blev avlivning tyvärr :( Undersökte den lite efteråt och det är ingen tvivel om att det är Camallanus som har drabbat mina fiskar, såg tydligt små röda trådar.

Just nu är akvariet nersläckt så att fiskarna får stressa av lite innan medicineringen. Syrestenen är i för att förbättra ytrörelsen.

Håller tummmarna för att allt ska gå bra nu!