MaxB skrev:Aaahhh, fy fasen vad läckra filmer!!!:)
Bågarna är ju för jädra fina. En annan liten rackare som jag är lite sugen på är dorsigera. Men, som sagt, dina bågfenor är toppen! Sedan behöver jag väl inte tillägga att ditt/dina kar är sjusärdeles vackra, men gör det ändå!:)
Bugar och bockar[:-159]
Det ska bli väldigt intressant att se vad det blir av denna bågciklid familj. Det de har konkurrera med är Chackbräden, men de är ju tre gånger så stora så att jag tror inte herr Chackbräde ser dem ensengång!
Men det är ena jäklar till att vara tuffa och hävda revir! De två hannarna på filmen har skapat varsitt revir så långt ifrån varandra de kan komma. Men likt förbaskat var den ena tvungen att smyga över för att kolla läget:d
Dorsigera:
Min första tanke när jag sökte upp den var Kurvciklid, men det var visst en släkting.
Jag har haft Kurvciklider i mitt förra akvarieliv och det kan väl sammanfattas som ett jaahh. Snygga i färgen när de leker men för det mesta ganska menlösa bakåtsträvare som inte visar någon form av attityd.
Men smaken är delad... och det var Kurvcikliden, man brukar ju säga att släkten är värst!