Jag passar på och besvarar din fråga men eftersom det finns så många variabler som nästan aldrig är exakt lika mellan olika akvarier och Lasse redan serverat varje betänklig biologisk och kemisk process så får svaret bli en liknelse.
Jag gillar att köra hoj och har gjort det sedan barnsben, att köra hoj är inte farligt, fan jag har kört både på längden och tvären genom åren..
Ibland körde man utan hjälm och visst hände det att man körde av eller vurpade så varför drar jag på krukan idag?
Jag kan villigt erkänna att det inte är nån skoj att ha snutjag genom stan för att spara 2 500:- och att detta kan vara en bidragande orsak.
Visst har trafik intensiteten ökat lite men inte så att man känner sig osäker, tvärt om för i dag är det kilometerlånga köer som nästan står still överallt.
Kan det ha att göra med insikten att NÄR det går fel(för det gör det förr eller senare.)så står slutresultatet mellan några otäcka skrapsår över hela röven och kanske nån irriterande handledsfraktur(man är ju singel)mot ett spräckt kranium och en otröstlig son i regnet iförd svart kavaj på västra begravningsplatsen.
Är du villig att gå den extra milen för att skydda din investering så gör det, är du bara nyfiken på OM det kan fungera så testa med guppy's(förlåt alla guppyägare.)
Säger som jag sagt förr; dina inlägg e de bästa Herr. Gaffel!! Tack för garven!!! :)