ansjo skrev:Det ser riktigt fint ut i dina kar, du ser ut att ha bra balans i dem och vet numera vad du håller på med:)!
I det stora karet saknar jag faktiskt något större som går framme vid rutan och tigger, skalarer är inget för dig? Annars kanske en grupp Mosaikgurami skulle passa snyggt in i djungeln;)?
Tack ansjo.:) Nja, jag vet inte om jag riktigt vet än vad jag håller på med, men jag vet i alla fall en hel del mer än när jag startade.:D
Jag har faktiskt varit inne på din tanke att det är något större som saknas.
Men jag är rädd att skalarer kommer att äta mina kubotaier och att vattenströmmen är för stark för mosaikguramis som är en jättesnygg fisk för övrigt, men bryter skarpt av mitt tänk då den inte alls hör hemma i SA.
Mina kubotaier hör ju inte heller hemma i SA men de platsar jättebra i karet, då de håller till det övre vattenlagret som inte ockuperas av andra firrar och så avviker de inte exteriört från dessa. Färgmässigt är de ju unika.:)
Så varken skalar eller mosaikgurami verkar vara det optimala för mig.
Det strömmar rätt friskt i karet längs frontrutan och kubotaier, rödmunnar och corysar älskar det. Framförallt rödisarna då. De verkar riktigt njuta av att åka upp och ner där det blåser mest.:) De samlas tätt ihop och sedan bär det av, sedan vrider de sig för att spela upp sin silverfärg för varann och sedan startar de igen. Ja, jag ser att de trivs med strömmen.:)
Kardinaltetrorna håller till där strömmen inte är så stark och där de har mycket skydd av växter. Emellanåt ser man inte en kardinaltetra i mitt kar, för de huserar bland de täta växterna där vattnet är mer stillsamt. Men så får de ett ryck och hela härliga stimmet kommer fram en stund.
Så den större fisksort jag skulle ha måste gilla strömt vatten om den skall kunna hålla till vid framrutan, vara relativt lugn av sig (för att inte stressa tetrorna) och sedan skall den inte käka upp mina andra fiskar.:confused: