Hälsingen skrev:
Ni verkar ju ha lite verksamhet i Gävle. Själv är jag sedan två år inflyttad till Sandarne, utanför Söderhamn, från Stockholm. Efter inflyttning och inledande yngelvård av vårt eget gli som snart är två år gammalt så har nu ett kar startats upp så att den lille har något bättre att titta på än Disney Channel.

I Stockholm finns det ju ett antal föreningar (jag var med i Bollmora där man blev bortskämd med föreläsningar av världsklass var och varannan månad) och ett enormt utbud av affärer, men här är det sannerligen lite mer tunnsått av den varan.

Var rätt dåligt här i Gävle med, men nu är det fler.

Har sökt lite och såg att det finns en akvarieklubb här i stan, och ni verkar ha någon sorts kontakt med dem, men deras sida var ju inte uppdaterad på två år eller så...

Den startades av personer i den här tråden

Får man joina er när det blir höst igen, eller kan man skaka liv i föreningen här? Finns det andra hälsingar som är intresserade så kan man ju ordna lite samåkning.

Dra igång i höst låter som en riktigt god idé. Suttit i styrelsen, men det skulle behövas någon annan där än jag. Är hellre någon som står vid sidan av och hejar på än driver den.

Som jobbet ser ut att bli i höst, så ser det riktigt tungt ut :-(
Så om någon annan kliver in istället, så är det bra. Välkommen :)