Nu har jag bestämt mig för att köra med sån där biokultur i vilket fall. Det känns tryggast på nåt vis. Och sen har jag fått en liten slöjstjärt av en kompis som har ett 60-litersakvarium. Hon tyckte att han dels skulle få det för trångt och dels gick han så klart inte ihop med kamphannen. Så nu bor han, slöjstjärten Bobby, i mitt ännu mindre 40-liters tills mitt 240-liters startas upp nästa vecka. Så Bobby få bli invånare nummer ett! Sen tänkte jag köpa några dvärggurami och så får de gå så där i några veckor så att allting, framför allt mitt huvud, får mogna. Sen tänkte jag försöka ta mig till Göteborg där det ska finnas fina firrar i en zooaffär!

Sen en fråga till. Om jag köper säg tre olika sorters fiskar (och nu menar jag småfisk som tetror, danio osv) typ 10 av varje. Kan jag släppa i alla dem i akvariet på en gång? Eller är det bättre att hälla över akvarievatten i nån större balja och låta varje sort där (med en liten pump) några dagar och så liksom skola in dem? Eller är det förkastligt öht att köpa så många nya fiskar på en gång?