Otocinclus går bra att stödutfodra med algtabletter och zucchini om inte algerna räcker till.:)

Jag tror att de flesta som säljs i affärer är viltfångade och en del har svårt att vänja sig vid erbjuden mat + att de inte är i bästa kondis alla gånger i affärerna. En otto skall ha en rund mage, då mår den bra.;)

Det är en riktigt rar liten gynnare som stundtals stimmar fint med sina artfränder.

Jag har haft mina ups and downs med mina otton och jag har förlorat ca 20% på vägen för att de magrat av och inte kunnat vänja sig vid stödfoder, men de flesta har klarat sig och lärt sig äta annat än alger på rutor och växter och mina äldsta har jag haft i över ett år nu.:)
Jag har haft över 30 grader i vattnet periodvis och ottona har klarat av detta utan att visa några tecken på stress.

Ancistrusen är ju tåligare - äter i princip vad som helst, även djupfryst artemia, men kan bli lite stor och bufflig om du har mindre fiskar i karet.

Amanoräkor har jag inte haft så länge, köpte mina första i april men de verkar vara duktiga på att käka alger och är fredliga. Sköter sitt i princip.

Även körsbärsräkor äter alger. De är betydligt mindre än amanon och kan lysa upp ett kar med sin intensiva röda färg.

Det går bra att ha ottosar, amanon och körsbärsräkor ihop.