Jag hällde i det medlet i söndags som jag köpte mot ihopfällda fenor och fenröta mm det täckte lite olika sjukdomar... Det står på den att de skall hällas i och sen skall verkningstiden vara fyra el fem dgr kommer inte riktigt ihåg.. skall kolla igen... sen skall man byta en del vatten och filtrera vattnet genom kol filter, vad är detta? Har inte hört detta... Någon som vet och kan förklara:confused: Små ynglen i akvariet har små små vita fläckar typ på kroppen om man ser noga.. Men det verkar som att det verkar bättre. Platyn i det stora akvariet verkar också må bättre, började ju se slö ut han med.. Som det är nu så skall jag enl beskrivningen göra vattenbyte och detta på torsdag el fredag då som sagt skall kolla upp men hur gör jag då med nitrit osv, vi startade det lilla karet först och har stårr uppe ett tag innan vi fick det stora... det stora hade varit igång ca tre dgr innan vi fick det men vi övertog fiskarna först och de städade ur det andra och sen hämtade vi det och de hade slängt det gamla filtret som satt i pumpen men vi fick med ett nytt... och satte i detta..
Lite rörigt men....[:o]

Letar efter ett nytt akvarium på stativ vilket var tanken från första början, har kollat lite på olika Juwel 180-190 ca. När jag väl köpt ett sådant och startar igång det skall det väl stå och gå i ett par dgr innan fiskarna släpps i, blir icke förrän de är friska och jag hittat ett då, men skall jag ta filtret från akvariet sen när allt är ok och krama ur i det nya då? Tips mottages tacksamt!!! :)