Stort inlägg
Del 1
Hej hallå! Har varit på en minisemester i Göteborg med tjejen!
På vägen hem så svängde vi in på Åleds akvarieaffär!:d Och vi blev fast där i lite mera än en timme:p.
Fick en hel genomgång av mannen/farbrorn som jobbar där, och han berättade just hur bra sina egentillverkade akvarier/bänkar var:p Och när jag berättade att jag svetsat en egen ställning så sågade han mig totalt för det kunde man absolut inte ha för då kunde karet stå skevt och spricka om det ville sig illa.
Dessutom dissade han alla trämöbel-akvarier för han menade på att golvet kunde vara skevt det med. Lite överdrivet tycker jag, för om det är så jäkla noga är det nog lika lätt att få en sådan ställning med ställbara ben skev den med.
Men det skall tilläggas att gubben hade glimten i ögat, och om man ska sälja såpass dyra akvarier så gäller det nog att prata för sin sak.:p
Mycket Trevlig affär!
Del 2
Men vad köpte jag då?
Jo, eftersom min ap. hane dog efter att ha matvägrat bestämde jag mig att jag hade lite plats i karet att fylla!
Så jag inhandlade 2st VF Colombianska schackbräden! Så nu är jag livrädd för att de skall dö osv:p Gärna lite tips please!
Har precis hunnit hem och koppat i dem, så mycket mer finns inte att skriva;)
ps. Hoppas någon orkar läsa detta[:D]