Anettejt skrev:Att nämna saker som var före min tid har inte med saken att göra.
Att dra den parallellen nu tolkar jag som att detta skall gå ut över mig.
Eftersom anklagelserna mot mig enkelt hade gått att kommenteras av dig ser jag det som att du håller med. Radera mitt medlemskap. Så enkelt är det.
Jag var naiv när jag trodde att två (enligt mig oberoende) forum skulle kunna samarbeta och dra nytta av varandra, utan att slänga skit på den andre.
Kan lugnt påstå att jag aldrig stått för någon utav de anklagelser som gjorts mot mig.
Den enda gången jag påtalat PlantSwap som kan tolkas som reklam var i tråden om vår Aquascaping 2009. Den tråden skapades från förslag av Kjell.
Allt regelrätt och i förhand kontakt med Kjell innan tråden skapades.
Tolka inte in så mycket.
Som sagt man får själv svara för sig om man blir kritiserad och om man blir falskeligen anklagad.
Jag har faktikst inte ens läst ditt inlägg (förutom de delar som gällde mig/Zoopet och de synpunkterna höll jag inte med om och försökte jag också att bemöta.
Likaledes så läste jag inte Lasses svar - ni är vuxna människor så det får ni göra upp sinsemellan
Du skriver
Jag var naiv när jag trodde att två (enligt mig oberoende) forum skulle kunna samarbeta och dra nytta av varandra, utan att slänga skit på den andre.
Jag gillar Plantswap liksom jag gillar en mängd andra special hemsidor som ciklid, saltvattensguiden, goc etc. etc. - vi bedriver dock inte något direkt samarbete med någon av dom ochj förstår inte direkt vilken direkt nytta vi skulle vilja ha av varandra. Du får gärna förklara. Reklamen på Zoopet för Plantswaps lyckade miniatyrtävling, kan kanske ses som ett samarbete?
Däremot så är det bra att det både finns specialhemsidor och mer allmänna och detta har akvariehobbyn stor nytta av.
Även om vi inte direkt samarbetar med varandra så skall vi skall vi självklart inte kasta skit på varandra och jag vet inte varifrån du har fått det ifrån att jag skulle kasta skit på plantswap. Det känns ungefär som om man upprepar man en lögn tillräckligt många gånger så blir den till slut "sann".
När det skrivits skit om plantswap (eller andra liknande hemsidor) på Zooppet så plocka bort det om jag ser det - jag tycker inte att sådana inlägg hör hemma här.
Jag tycker också att de negativa skriverierna om Zurpet (och andra trevliga saker som vi har kallats) på plantswap har minskat rejält på senare tid och det är ju bra.
Som sagt återigen - plantswap är en bra hemsida om växter.
Nu struntar jag i denna tråd - jag har svarat efter bästa förmåga och hinner inte lägga ner mer tid på en fråga som ändå inte kan lösas.