En jädra knepig diskussion det här...
Om man börjar med att kolla på hur mycket de två som sköter den här sidan lägger ner bara i tid så blir ju matematiken otroligt enkel - för att zoopet skall kunna existera så krävs det att många som besöker sidan är goldmedlemmar. Zoopet kan uppenbart inte drivas ideellt, utan står och faller på att så många som möjligt betalar in en struntsumma på 225:- om året.
Jag tittar inte heller så ofta i artbeskrivningarna - mest för att få exakt stavning på latinska namn faktiskt. Jag skall villigt erkänna att jag inte så jätte-jätteofta läser de utomordentliga artiklarna... men, trots att jag har varit akvarist i många år bereder mig zoopet ett stort nöje och jag har fått massor av nytt "tänk" tack vare alla duktiga människor som frekventerar zoopet - bara detta är gott nog för min del att gladeligen betala sketsumman 225:-, jag skulle gärna betala det dubbla.

Om många fler betalade goldavgift kanske det till slut skulle finnas ekonomi för att ickebetalande kunde lägga upp bilder och få den hett eftertraktade avatarbilden.
Tyvärr är jag för dåligt insatt i hur en sådan här "sida" fungerar - men jag kan tänka mig att det är mycket kostsamt och tidskrävande.
Det hela är mycket simpelt för min del; jag vill ha zoopet kvar att "hänga" på - därför betalar jag gärna en avgift för att kunna göra så!

En helt annan grej; jag hoppas innerligt att Kjell och Christian inte lägger ner någon som helst tid på den där chatten... en sån jädra onödig sandlådegrej. Kostar den pengar att ha gåendes?

Kjell och Christian - ös på!