Gjorde en irriterande tabbe igår *sur blick*
Skulle bara plocka ur några blad som lossnat från växterna, men såg att resterna från hornsärven satt som en matta på pumpens insug. Försökte plocka bort dem, vilket resulterade i att pumpen lossnade och mosade en liten skruvvallisneria. Blev frustrerad och därmed fumlig, tappade pumpen igen och misshandlade växten ytterligare, samtidigt som hornsärvsresterna spred sig som ett moln över hela akvariet. Viftade lite med en håv för att fånga upp det värsta och upptäckte till min stora förtret att två guppyyngel följt med i håven. Hade att välja mellan att släppa lös hornsärvsresterna samt en massa flytväxter för att rädda guppyyngeln, plocka upp dem ur håven eller slänga ut yngeln tillsammans med växtskräpet. Försökte plocka upp ynglen lite varsamt men hade ihjäl dem. Jag VET att det bara är guppyyngel och nya på gång, men kände mig väldigt hjärtlös.
Orsakade dessutom nästan stopp i handfatet med de jäkla flytväxterna som fastant som en andra hud på händerna ... OCH till råga på allt, var ytterst nära att tappa täckglaset i vattnet.
Lyckat?