Jag kan förlänga listan.. små barn små beskymmer.
Den första var en chock för hans mamma, vet ni hur mycket blod det blir om man nickar kanten på en dörr? jag vet i alla fall att det inte hjälper att hålla för med handen. Men en plinka-taxi och några stygn så fixar det sig.
Är det kattens mat? (det var inte torrfoder)
Man ska inte sjunga snapsvisor så barnen hör det för då går de på Maxi och sjunger..
snus o mus o brännvin är det bästa jag vet..
Eller så sjunger man julvisor, röven överaskar grisen, var populär till han förstod vad han sjöng.
Ta inte på braskaminen för den är varm och det gör ont, (fnys.. när sedan hade föräldrar rätt), inget går upp mot praktiska prov.
Bollar ska man inte ha i trädgården för där finns fönster......
Visst tål cykelhjulen full fart mot skarpa trottoarkanter, ja någon gång ska det väl fungera.
Slipa nu bara på fönsterkarmen, inte på glaset...
Visst kan man hoppa ut i ett hopptorn fast där är inte är fritt, ljudet är väldigt speciellt när han nickar den andre killen skalle så att näsbenet går mitt av på honom, (läkaren kollade mer efter om det fanns andra märken på kroppen än på den brutna näsan,sedan att de lät näsbenet växa fast under två veckors väntetid så de fick knäcka den igen för att få den i rätt läge igen är en annan historia)
Om man lägger en slang ut i omklädningsrummet och låter den stå på med X flöde över en helg så på måndagen blir det Y vatten på golvet, och i korridoren, och...
Sedan kommer nästa intressanta period som börjar med:
vaRför sKa jAg beHöva hjÄlPa tiLL hemMa, deT behÖver iNga av mIna koMpisAr.
Du har ju inga bromsklossar där bak kvar på mopeden!
Inte?
Har du inte märkt att fotbromsen inte fungerar?
Nja jag får trycka hårdare.
Men det måst ha låtit med?
Kanske, den låter lite...
Du får inte köra med mopeden när det läcker gaffelolja på bromsskivan fram.
Har det någon betydelse?
Ja, bromsen blir hal av oljan så du kommer inte kunna bromsa.
Varför det, vi har ju gjort vid fotbromsen.
Vad har du tagit på lacken?
Black krom.
Läste du inte på flaskan?
Jo , stod att det skulle få tillbaka sin lyster.
Läste du inte allt?
Var där mer?
Baksidan på flaskan.