ansjo skrev:
Karet är säkerligen ingen fara att köra igång utan att silikona om det, för det har väl inte stått där i 20-tals år:)?

Bänken är heller inte så svår att fixa, antingen om du måttbygger med leca eller liknande, annars kan du alltid måttbeställa en alu-bänk och den hamnar kanske på runt en 2000:-. Ramp finns även det att måttbeställa från ett par olika tillverkare, Åleds och Azola är några av dem, pris är svårt att säga då det beror på antal rör, T5 eller T8 osv...

Men det dyra brukar vara karet, vad ligger det i pris? Och det var ganska kul mått på det:).

Jag skulle få besked under kvällen eller morrondagen. Glasmästaren själv var inte där när jag åkte förbi, och killarna tordes inte säga nåt pris.

Nej det har inte stått i 20 tals år...inte ens 10 tals år;)Men risken finns att det har stått upp till ett år, de sa att de inte visste, och det kanske de inte gjorde heller.

Men torkar inte silikonet om det står tomt så länge? det är väl vatten som hindrar silikonet från att torka ut? Min man var lite orolig, och även jag. Vill inte gärna starta upp akvariet, för att sedan upptäcka att det läcker....så modig är jag inte...;)