Då var det dags för uppdatering igen ändå..
Eftersom kameran har varit med min syster idag och tagit massa kort på hästar, så har det inte blivit så mycket bilder tagna här hemma.
Men i alla fall.. Dagen började med att jag letade fram en passande skiva att ställa karet på. Den passade perfekt på skåpet jag hade planerat att det skulle stå på, samt att pumpen och räk-karet fick plats!:d
Började därefter loda in karet, utan vatten, fick det rakt och fint på alla möjliga och omöjliga sätt.
Vattenslangen drogs in, kranen vreds på och karet började fyllas.
Med en noggrann koll på vattenpasset under hela proceduren, så konstaterades att benen fram på skåpet inte orkade med tyngden, vilket innebar att karet lutade mer och mer..:eek:
Eftersom jag inte hade lust att vakna inatt av att mina fötter får ca 200 liter vatten över sig, så tömdes karet omgående.
Tänk, tänk tänk.. Hur ska man fixa det här då? Kasta ut skåpet och bygga nån ställning?:confused:
Njae.. Påbörjade en ställning med marksten, men kom fram till att jag saknade några stenar. [:-5]
Tankeverksamheten återupptogs..
Benen bak på skåpet är ju ganska mycket kraftigare än dom där fram,
så man kanske kan använda skåpet ändå..?
Flytta in skåpet ända in till väggen, på med skivan och såga till tre reglar som stöttor på framsidan! [:-54]
Sen blev det ett nytt försök med vatten i karet.
[SIZE=1]Det var lösningen med stöttorna du skulle titta på, inte Slitz-kalendern på höger sida![/SIZE] ;)
[ATTACH]23424[/ATTACH]
För att få vattnet från filterfacket ut i karet, så användes en bit el-rör som böjdes till lite för att få ytcirkulation.
[ATTACH]23425[/ATTACH]
Och så här ser det ut inne i filterfacket..
[ATTACH]23426[/ATTACH]
Fick flytta ner pumpen ca 15 cm, det var sånt flås i den så att
vattnet hamnade nästan på utsidan karet när den satt där jag hade tänkt..:p
Se på yt-rörelsen..
[ATTACH]23427[/ATTACH]
Och då har jag ändå någon specialgrej som skickar ut 1/3 av vattnet inne i filterfacket..
(Så här ser det även ut från ovan..)
[ATTACH]23428[/ATTACH]
Jaha.. Det var allt för idag.. Nästa uppdatering blir tidigast på måndag..