vad har du för ph?

har du en massa rötter i karet?

när bytte du vatten senast?

har du kollat filtren?

nitrat?

nitrit?

ph ligger på minst 8 max 8,5
nope inga rötter
vattenbyte innan dom dog var kanske 1½ vecka sen. Men jag bytta vatten då när den första var dålig.
Jag bytte filer i samband med vattenbytet, har dom filtren från juwel, bytte ut det första filtret som egentligen ska bytas oftare.

nitrat o nitrit vet jag inte. Tog iofs stickprov där bla nitrat fanns med och det fanns inget av det.
ph + kh tar jag dropptest.

Men nu är det ingen mer fiskdöd efter den tredje jag hade ihjäl. Men den hade dom andra inte hunnit äta på om man säger som på dom 2 första. Så det kanske var nåt sånt som smitta när dom åt på dom?

Den enda som hänt nu är att jag misstänker att en röd zebra väntar smått :D men misstankar bara är inte säker. Men den ser lite konstig ut framtill och äter inte. Isf kom det nått gott ur alltihop.

Men som en fårga om jag hade någon som var väldigt dominat i karet, det har jag nu har jag märkt. En golden hane han kan jaga upp dom nu har jag sett. O det blir väl mer aggresivt med mindre fisk i karet med?

Det är tom så att rödzebra hanen är lite rädd för denna ibland? o de var han inte innan på de sättet när dom var fler.

När vågar jag köpa in mer fisk tro?