Jag tycker ibland det känns som att medie-Sverige har någon slags inbördes tävling om vem som kan vara mest politiskt korrekt, det går ofta så långt att man tex undanhåller viktiga detaljer och vinklar nyheter eller till och med ljuger. Tv4 är enligt mig en av dom värsta.
Varför man gör detta är bortom mitt förstånd, då jag tror att medelsvennson är tillräckligt intiligent för att märka detta. Det spelar dessutom partier och organisationer med icke politiskt korrekta agendor (tex SD) i händerna, då det skapar en bild av att de är dom enda som vågar säga "sanningen".
Kan det vara så att man är rädd att få tex en rasiststämpel för att de konkurerande medierna skulle starta en kampanj mot sin egen kanal/tidning? Kan denna rädsla grunda sig i att man skulle göra detta själv mot sina konkurrenter om man fick schansen. Hoppas inte det...
Jag har förövrigt slängt ut min tv och slutat läsa tidningar för länge sen, de ytterst få nyhetsvärdiga händelser som tas upp i media får jag reda på via bekanta och kollar sedan upp dessa på egen hand ;)