Ekerö skrev:
Jag köpte dom på Brommazoomarknad. I brommahandelsplats. Utanför stockholm. Har för mig att det är RedMoor rötter.

Sedan stocken är också från samma ställe. Men det är en Mangogrov rot. Eller hur det stavas.

Okej... lite långt för mig som bor i skåne att åka kanske :P Men borde ju verkligen finnas någonstans här också. Har kollat i tre affärer hitills och de har alla haft riktigt dåligt utbud av rötter! Vet att jag såg nåt fint på Hornbach, men det är lite krångligt att ta sig dit när man inte har bil :( men men, ingen brådska med att göra iordning allt antar jag, man måste ju ha lite att se fram emot också ;)

Och för att svara på det din tråd handlade om egentligen så måste jag nog hålla med om att krukan skall bort, inte riktigt förtjust i sådana. Vad jag däremot tycker verkar snyggt är att låta mossa växa så att det täcker en såndär mangrove-rot. Aldrig testat själv, men tror att det kan bli himla fint! Kanske kan du försöka fixa någon form av klipp-formationsaktigt längs ena kortsidan också?