Det är inte meningen att ett projekt som denna ska bli klar över en helg :)
Det är bara bra om det tar längre tid för då har växterna vuxit en hel del och så får man en massa ideer och visioner :)

Du behöver inte oroa att snäckorna kommer att föröka sig snabbt, för Äppelsnäckor behöver en hane och en hona för att det ska bli små yngel. Den lägger de ägg ovanför vattenytan och när man hittar de kan man lätt skrapa bort om man inte vill ha snäckbäbisar.

en bra snäcksida är http://www.freewebs.com/appelsnackor/ppelsnckor.htm
Där står allt som behövs veta om snäckorna.
tips: köp inte weekend foder för de tar slut så fort. Köp istället kalk som man har i terrarium, ibland kommer de i sköldpaddsform. De håller mer. Snäckorna behöver skal för att skalet ska må bra och de behöver kalk.

Djuraffärer är duktiga på att sälja, that's it! visst finns det kunniga människor men det är väldigt sällan man ser de.

T.ex. bor du i en lgh med kommunalt vatten, så behöver man aldrig Aquasafe, Aquasafe använder man om man har en egen brunn.
Om man ska använda ngt ska man använda Easylife :)

Varje gång jag hör hur vissa djuraffärer försöker sälja på aquasafe till kunderna är det svårt att hålla sig från gapskratt. Dyrt vatten i flaska bara.

Jag har själv funderat på öronål men det fick bli små Khuli ålar :) De blir tillräckligt stora :)
De äter små yngel och räkor om de kommer åt de. Sett med egna ögon hur en Khuli ål fick tag i en liten svärdbärar yngel. POFF! snabbt gick det oxå :) mkt imponerande.

Kan tänka mig att din öronål inte gillar flingfoder. De är lite av allätare och kan nog äta en ärta eller en tetra :)