ja, så här i början gör nog filtervadden lite nytta iaf, iom att jag planterat och haft mig :)

har bestämt mig för att undvika kolfiltret, gör ju ingen direkt nytta i nuläget. Bra att det följde med en nitratsvamp, känns som ett extra skydd. Tror det skulle sitta i 5 veckor. Kolfilter ska sitta i 4 max om jag börjat använda det tror jag. Men inget jag behöver just nu då :)

Funderar lite på nitratfiltret, det är ju lika grovt som det grova filtret - det borde ju fungera som ett grovfilter när de 5 veckorna har gått - bara att nitratet är borta liksom. Ser ju likadant ut, bara en annan färg.
Det borde ju gå att använda som grovfilter tycker jag...

Nu har jag startat med ett gäng kilfläcksrasbora och ett par herr och fru Kakaduaciklid, imorgon ska jag få urkramat-filter-i-vatten-gojs av en kompis och jag kör med nitrivec, så det borde gå bra :)

Kul stirra in i akvariet och faktiskt se liv som rör sig där! Fast kilfläckarna är rätt nervösa av sig, kakaduorna är mer coola och har delat upp sig. Ska starta en liten projekttråd i helgen om jag har tid lägga in bilder. Kul kul kul!!!