lillfrasse skrev:
Först tack för en lyckad auktion det var roligt och spännande att vara där.

Ni tycker alltså att det är bättre att slänga växter än att ta med och sälja dom så andra får nytta och glädje av dom lite konstigt tycker jag. Det är ju helt frivilligt att gå på auktionen. Kanske skulle varit mer på fastprisbordet men som någon annan skrev är det nog lätt att det blir kvar grejer där.

Sedan kan jag inte låta bli att reflektera över hur mycket fin fisk som odlas odlas hålls i våra akvarier och att många av dessa gick för nästan inga pengar alls.

Jag håller också med om att auktionen var väldigt välorganiserad och lyckad.

Ja jag tycker (faktiskt) att om man tömmer ett helt akvarium på t.ex. vallisneria så är det bättre att satsa på kvalitet än kvantitet, ta de 10-20% som är snygga och packa dessa för försäljning, och släng resten;):p....eller lägg alltihop i en post som någon hade gjort, det var en hel 5-litershink med växter....:d Ansvarig förening borde också överväga att klumpa ihop flera "snålt tilltagna" poster till en större, allt för att begränsa antalet utbud lite grann. Då skulle inte auktionen behöva hålla på så länge, fast med bibehållen hög kvalitet.

Ja jag håller med om att vissa poster går ruskigt billigt, men det är ju samtidigt charmen med auktioner...:d;)