drd skrev:Då menar du att om en eller flera röstar 4 röster och alla på 4 av mina 5 bilder så drar du bort dom helt o hållet ???????
Då blir jag väldigt besviken Kjell ! :(
Jag har tidigare under året påpekat för flera personer att kompisröstning inte är tillåten och några har slutat rösta pga detta. Då har det handlat om att vissa i omgång efter omgång har haft samma fotograf i toppen utan att ens i sina kommentarerna har gett någon motivering till detta.
I denna omgång så såg jag att 3 fotografer var representerade bland mina 4 foton som jag gav poäng på - men nog kan man nog säga att om en och samma röstare bara röstar på en fotograf och t.o.m bor i närheten av denne och dessutom inte gör några kommnetarer till varför han just tycker att dom fotona är bra - ja då bedömmer jag det nog som kompisröstning.
Dock så skall det väl sägas att idag förekommer detta i så liten utsträckning att det minimalt påverkar resultatet.
Så bästa foto lär vinna - de 4 som jag röstade på i tävlingen ligger just nu 1,2,3 och 4 om än inte i samma ordning som jag hade dom.