2 banjomalar har gått bort natten till idag. Mycket tråkigt. Kollade vattenvärdena idag också och de har inte förändrats någonting jämfört med de värdena jag skrivit tidigare i tråden. Jag provade att lägga ner mina 2 väderålar också, de verkade trivas o må bra i ca 2 dagar, efter det låg de bara stilla. Den ena låg på bottnen ihopkurad och den andra flöt omkring på ytan. Trodde båda var döda, men om man petade till lite på dom så stack dom iväg. Eftersom jag är väldigt förtjust i de där två krabaterna så la jag tillbaka dom i det mindre karet där de bott hela tiden, och nu beter dom sig precis som vanligt. Ute o simmar hit o dit, sällan de ligger stilla någonstans. Äter normalt o hela köret. Banjomalarna som ligger i det karet mår också bra.

Det återstår 4-5 neontetror, en svärdbärare (gravid hona) och en ancistrus i detta karet nu, men de har inte visat några tecken på att det är något fel. De har varit i karet sedan jag startade det.

Vad som orsakar att enbart vissa fiskar går bort helt plötsligt, utan någon förvarning, är bortom mitt förstånd.