vetten skrev:
Hej!Pulade lite med kampfiskar för ca 25 år sen tycker du skall ha flera honor , det är stor risk att om honan inte är lekvillig så biter han ihjäl dom så det är bra om han har flera att jaga.Sen när dom lekt tar ju hannen över och det kan vara smart att plocka ur honorna.Ynglen är väldigt små så tänk till va du skall mata dom med.På min tid va det havremust eller infusorier men tekniken har ju gått framåt he he lycka till!!

Jag har tänkt ha fler honor hoppas där är några rosa så att jag kan ha 3 sammanlagt, annars har jag några honor i 600 literskaret som jag kan flytta över, men blev bara så frälst i denna färg glada honan:)
jag är tacksam för råd med tanke på att det är min första kampfiskodling(eller inte det beror ju på kampfisken) håller på att höja tempen lite nu för jag har inte haft doppvärmare i detta karet innan för att räkorna trivs i lägre temp, läste något om att det måste vara 28 grader vid odling.

Angående mat så har en vännina någon mat till väldigt små yngel så jag skulle få lite av henne (kommer inte ihåg vad det heter)Kanske det funkar med ägg som jag hade till danioynglen, räkorna lär ju bli glada men jag vet inte hur vattenkvaliten blir eftersom det inte är lika lätt att bottensuga ett inrett kar med grus som med ett kar med bara glasbotten[:o].

tack och jag hoppas på en odling annars är det ju bara fruktansvärt vackert att se dessa ståtliga fiskar som lyser upp karet:D