Broddan skrev:
Fina fiskar och akvarium. Snygg rot i det stora.

Tackar!

Broddan skrev:
Svårt att se men visst sitter strilröret på bakrutan? Antar att du vill ha det lugnt pga scalarerna.

Köp en grön slang till att börja med (finns svart?). Om strilröret sitter på bakrutan kan du väl korta av slangen så strilröret sitter närmare pumpen?

Bra idé! Fattar inte att jag inte kom på det själv? [:o] Men det är ju det som är bra med att få lite input från andra!

Broddan skrev:
Om du inte vill investera i nya dyra pumpar har jag ett tips som min sambo kör med (hon har också fluval innerfilter). Köp en bit filtermatta, grövsta eller kanske näst grövsta (jag menar innefilter måste man ju ändå krama ur rätt ofta kanske en aning finare matta kan fungera bra?). Ta ur botten på pumpen och töm den på orginal filtermedia, klipp/skär till filtermattan så den passar plus är lite längre. Om den bra är aningen för stor så sitter den kvar alternativt klipper du den så du kan sätta på locket igen i vilket fall får du in bra mycket mer filter media.

Hoppas du förstod vad jag menade? Känner att det blev lite rörigt.

Jag tror jag förstod :d Har faktiskt redan petat in vanlig filtervadd i mitten av filtret utan resultat. Får väl investera i ett nytt filter så småningom.

Hälsningar
Jennifer