Har kollat lite runt på Tetrorna...Smycketetran tyckte jag om, men de andra två var, i mitt tycke, lite färglösa. Vill gärna ha lite färg på stimfisken[:o]
Det finns ju många andra fina och färgglada stimfiskar.......Kom gärna med flera förslag på vad jag ska kolla in......Är inte helt inne på just tetror, i och med att jag inte har haft dem på många, många år....Det behöver inte bara vara tetror heller utan stimfiskar överhuvudtaget. Så länge de kan gå med lugnare dvärgciklider utan att störa eller stressa dessa.
Jag gillar ju Danion, och det finns Blå Danio som handlaren oftast har hemma...samt både zebra och Leopard Danio. Är lite osäker bara om inte de är för livliga-/stressar för mycket, för Dvärgcikliderna. Nån som vet???
Förutom Fjärilscikliderna och nån annan dvärg....Vill jag ha två sorters stimfisk
Behöver även en art som "kan gå in" akvariumet för att få till en bra bakterieflora, innan jag släpper ner de känsligare dvärgarna....Kom gärna med förslag på nån tåligare art jag kan släppa ner som de första i karet.....när den dagen kommer....:)