Speedo skrev:
hejsan!!

När jag vakna i morse så tror jag lampan tändes mitt under en förlossning för den rundaste honan var uppe i ett hörn och huvudet halvt inne i pumpen:P

men så kolla jag runt i akvariet och se där där hittade jag ett yngel...

men nu när jag kom hem så hittar jag det inte(kan ju ha gömt sig i en håla)

Men om jag hade flyttat honan hade jag kanske haft fler yngel:S

sen så såg jag att hanen börjar få "tungstjärt" vet inte om ni kallar det så men han har fått det typiska att det ser ut som om han inte orkar bära upp stjärten!?

Sen så har vi ju den andra honan som jag ska hålla bättre koll på!

Så sist så har jag en fråga...Den honon som fick yngel idag verkar ha svarta prickar igan men det hade hon inte i morse...kan hon ha börjat igen tro?

Jag vet ju det att guppyhonor bara behöver träffa en hane en gång så kan dom få x antal kullar:P

//Speedo

Yngel är mycket bra på att gömma sig så bli inte förfärad om du inte hittar den på några dagar.
Men kolla pumpen om du har innerpump för yngel sugs in och sätter sig i filtret. En nylonstrumpa (gärna grovmaskig) brukar man kunna trä över för att hålla dem på rätt sida ;)

Om det är dräktighetsfläcken du syftar på så har alla honor den vare sig de är dräktiga eller ej. Och det är som du säger att honor ständigt bär på yngel så länge de ganska nyligen haft kontakt med hane. Vissa honor är nästan lika tjocka efter de fått yngel pga ynglen som redan gror i magen :D