Janne E skrev:
Nu är du bara tvär Kjell,

Mvh Janne

Absolut och det forsätter jag med - GOC sa en gång i tiden nej till att utreda dessa frågor;)

Det är viktigt men det är lika viktigt för akvariehobbyn att visa att man har andra argument också, att människor kommer sköta sina fiskar dåligt och att hålla dem i för små akvarier kommer aldrig att kunna åtgärdas...aldrig, så för mig är det ett dåligt argument. Man kan alltid upplysa folk om hur de ska sköta sina fiskar och hur stora akvarier de ska ha men du vet lika väl som jag att det kommer aldrig efterlevas utav den stora massan så länge det finns människor som inte ger rätt information (akvariebutiker) och kräver utav kunden att inhandla de produkter som krävs för respektive fiskart.

Om akvarister visar att de tar avstånd från framodlade deformerade fiskar som helt klart och tydligt visar att de har ett fysiskt handikapp jämfört med deras naturliga arts kroppsbyggnad... först då kommer akvariehobbyn tas mera seriöst utav myndigheter och organistaioner som är emot vår hobby.

Jag tror nog att det är större chans att vi kan påverka myndigheterna om att ställa krav på information än att vi kan påverka till att tillåta bara vissa fiskarter.
T.ex. så är det som jag skrev tidigare bara 2 akvarieorganisationer i Sverige som är så pass intresserade av djursydd att de har brytt sig om att regga sig hos myndigheten.

Jag tror ingen myndighet bryr sig över folk som bara kritiserar på forum, men som inte ens bryr sig om att ge dem sina synpunkter när de ber om dem.