Janne E skrev:
Kjell har aldrig varit liten, butiken i Kalmar var den största ett tag när den fanns... Det handlar inte om storleken som man brukar antyda, det handlar om att; finns det inte så finns det inte när det gäller röda mygg. Finns det ingen tillgång finns det ingen efterfrågan, istället lyfter man fram andra produkter som kommer sälja lika bra eller mer.

Jag har själv ett paket röda mygglarver i frysen här hemma och hade inte en aning om att de var så pass allergena innan jag läste det här på forumet för några veckor sedan. Hörde inte ett ord i butiken om detta och då tycker jag ändå min handlare är bra och försöker informera så gott han kan. Jag tänker se till att informera samtliga handlare jag ser saluföra dessa att de allra minst bör upplysa om hur allergena de är, helst sluta sälja dem.

De flesta förstår nog att något måste göras men vi kanske har olika uppfattningar om vem som bör göra vad, jag anser att branchen måste städa framför egen dörr om resten ska följa med... och om akvaristik branchen ska ha en framtid.

Vad jag inte riktigt är med på är vari denna domedagsprofetia bottnar i. Det kan väl knappast vara den slit-och-släng-mentalitet jag nämnde i mitt inlägg? Menar ni att oinformerade tyckare ser till att förbjuda djurhållningsformen akvarium eller är det risken att viltfångat förbjuds ni avser? Kan man få en kort resumé av er uppenbart långa erfarenhet för att förstå?