Tack för era svar och tips! Hjälper mig massor, problemet med djuraffärer är väl att de vill sälja saker till mig, och jag är väl lättlurad.
Kan tillkännage att det nu står ett 180L Juwel rio i vardagsrummet! Var och hämtade det nu ikväll i Linköping. Tyckte jag fick ett rätt bra pris, 3500kr för akvarie med bänk och tillbehör.
Marnat: Passar alla de sorter du räknade upp till gurami, guppy och neontetra?
Nubi: Lite samma fråga till dig, kan man ge vilket frysfoder som helst (typ) till de fiskar jag har? Bra tips det där med att kolla, gå hem och läsa på och SEN köpa. Så har jag inte riktigt gjort, blir så sugen. Men det ska jag göra i fortsättningen =)
Toccata: Ja de sa antennmal, har skrivit upp det i min lilla akvariebok. Ska kalla den ancistrus i fortsättningen, tack för att jag fick veta rätt namn =).
Hm, den får pellets, men de är "köttbaserade", inte algpellets alltså. Jag trodde de åt algerna i akvariet..?
Ang guramin med hål i huvudet så vet jag faktiskt inte. Har googlat på hål i huvudet och det ser inte ut som det. Min teori är att han slagit i en vass kant på en sten eller liknande. Har försökt ta kort flera gånger men svårt att få det tydligt. Ser inte infekterat ut, är inte luddigt eller så.
Tack =) Jag kämpade länge med att få växterna att sitta kvar ;) Tycker det ser mysigt ut det lilla akvariet :)