Patrik Steen skrev:Vilka juveler du fick på bild,men du får ta det lungt att lägga in så här bra bilder då dem hade annars tagit hem årets foto om du hade ställt upp i tävlingen men det går ju inte om du lägger ut dem här:)
Jag är inte intresserad av att vara med i någon fototävling på Zoopet, gillar inte upplägget kring tävlingen. Just momentet att man inte får tävla med bilder (eller liknande bilder) man redan har postat i forumet är riktigt korkat anser jag! Gillar inte heller att få mina bilder bedömda av folk som inte har koll på fotografering utan bara ser till objektet. I varje tävling är det ständigt kommentarer som "Ooh vad skarp å fin bild"... vaddå skarp och fin? det är väl ingen konst att ta en skarp bild, bara att köpa en hyfsad systemkamera och ett macroobjektiv och sedan panga på med blixt... Konsten ligger i att hitta en bra bildkomposition med rätt fokusering, exponering, skärpedjup och samtidigt få det att se naturligt ut. Tror inte att sådan bilder går hem i tävlingen... därför bryr jag mig inte om att deltaga.
Men tack för de fina orden Stene! :D