sjebbe skrev:Haha, det blir sällan som man tänkt sig :d
Men det är påffarna och channa maurolides du skulle sälja?
Tsn, RTC, micropelltes och arowana ska du ha i 720?
Man är så trött nu efter jobbet att man tappar bort sig bland raderna...:confused:
När jag haft bråk i karet har jag alltid börjat med en möblering innan jag funderar på att sälja. Det var ju bra att det gick vägen,
1+1 rtc, när blir den könsmogen? Har det förekommit lek i akvarium på dessa?
De fyra albino påfffarna är nu sålda och ett 375 liters står nu hemma hos mig och i det ligger en stor och mycket mycket fin och kelvänlig RTC. Har förövrigt ett tips till hur man fångar stora fiskar smärt & skvättfritt: plastkasse! Bara fånga fisken sen göra lite hål i påsen så vattnet far ut innan man lyfter ur den. Så fångade jag min baddare i alla fall. Fast jag tror det fungerar sämre om fisken har tänder och gillar att bitas som min stora channa. :D
Ska prova min stora RTC tillsammans med min stora channa och om de inte bråkar innan helgen så får min stora snakehead stanna. TSNen åker till skellefteå i helgen... Och jag tror en kis med namnet Patrik kommer ta mina mörka påffar med. Så då blir det en stor snakehead och en stor RTC i 720 liters karet och liten rtc, 2 micropeltes och en aro i det nya karet. Dock saknar jag täckglas och ramp så det får jag fixa innan aron eller micropeltes kan flytta dit då de ju hoppar en del...
720+375+222+50+50+20=1437 liter... :p Vilket fortfarande är mindre än det stora karet jag vill beställa i sommar. :D
Ommöblering brukar lösa ciklidbråk men det löser inte dispyter mellan större fiskar som tar revir större än akvariet tippar jag... :p Och jag har hört att odling av RTC är möjligt i 5000 liters akvarium men jag vet inte vilken storlek det var på dem då.