Andrém skrev:
V-v-vaaaa?! Shit! det där med att Normandy SR2 tillhör Cerberus gör så att jag vill skaffa Mass Effect 2 just nu! Har ju inga bra lir till xboxen då den bara står och samlar dam :p Men annars verkar det ju bra att dom har gett lite customization till spelet, det tyckte jag Mass Effect 1 saknade, visserligen så spelar det ingen roll men det är alltid mysigt med lite extra ögongodis :)



Vet ju inte i och för sig vad för spel du gillar med Bioshock var riktigt kul i min bok, men vissa tyckte det var tråkigt etc. Men oavsett så lär 2an vara riktigt spännande, verkar vara en riktigt bra uppföljare till 1an.



Själv så blev mina 3-4 dagars spelning på fallout 3 helt förgäves pga en bugg i spelet som gör att man inte kan använda en teleporter under ett mission. Kort sagt så är jag fast på ett ställe och kan inte komma där ifrån. Mysigt att behöva spela om allt igen! *mummlar*


Hmm, jag hann visst inte ändra i texten innan du läste, tänkte att jag kanske inte skulle avslöjat så mycket [:o] Dessutom är det ju i början av tvåan Normandy SR1 går i bitar, inte i slutet av ettan som jag fick för mig.

Hur som helst är ju Shepard såklart inte så glad över det i början, och man ska inte vara för trevlig mot Cerberus överhuvud vid första kontakten, då får man Renegadepoäng istället för Paragon, eftersom ju Cerberus har ett rätt skamfilat rykte. En kul grej är så kallade quick time events (heter det va?) där man vid rätt tidpunkt ska utföra en handling, vid vissa tillfällen en paragon för t.ex rädda nå´n, och ibland en renegade för att t.ex oskadliggöra nå´n. Vad jag har förstått så får man väl inga paragon eller renegade av det direkt, utan snarare så får man större möjlighet att använda charm och hot i konversationerna. Om jag fattat rätt alltså. Ja, det är kul när man customisera lite, men lite fler klädval ombord på Normandy, och möjlighet att ändra frisyr och så hade varit kul, men det kanske kommer senare.

Tips på hur man klarar Flemeth i Dragon Age: Origins?

Ja, det är riktigt irriterande med buggar, särskilt fatala sådana, som gör att man inte kommer vidare.