J.Milton skrev:
Hmm om jag fattat den ritningen rätt så är det ju nästan mer förstärkning än original möbel. Känns nästan enklare att bygga en helt själv redan från början.

Och på så sätt kan man ju även bygga in hyllor och grejer exakt som man vill ha det.

Men du verkar ju inte vilja bygga själv, så din "förstärkta" möbel kanske är det bästa för dig.

Ett sätt (om man har tillgång till det) att kolla hållbarhet/vinglighet vore ju att bygga bänken och slänga på nått "torrt" som väger nästan lika mycket och känna om det blir vingligt. Men det förutsätter ju att man kanske kan hållas i ett garage eller ute och har nått riktigt tungt att tillgå =) kanske en betong sugga =)

Reglarna kapar jag till på jobbet och kan sedan skruva dit det i lägenheten. Material till förstärkningen blir således gratis. Endast lite färg till fötterna, men det har jag redan hemma.

Anledningen till att jag gärna vill köra med den här bänken är att den är grymt snygg tycker jag och i samma serie som övriga möbler så den skulle passa in jättebra i rummet.

Bygga själv skulle jag kunna göra, det har jag gjort förr tillsammans med far till ett 375 liters. Men har ingen lokal att hålla till i då det ju är lite för kallt ute. Dessutom känns det som att det kan vara svårt att få till samma vitblanka yta på egen hand.

Men om vi ser bara på förstärkningen och inte jobbet, det måste väl hålla?

MVH Martin