ApeviaX skrev:
Alldeles korrekt, och ja mycket synd. En av de värsta pop-eye drabbade fiskar jag har sett.

Det lustiga var att dagen innan kom han igen och spärrade ut fenorna, åt lite bättre samt simmade lite mer... Såg ju dock att ögona blev sämre men man hoppades ju lite ändå.

Det lustiga är att till skillnad från andra fiskar så färgade han nästan ut til 100 % efter han hade dött?!?! :confused:

Men back to topic: Då skiter jag i malar, och skulle det behövas så får vi se vad det blir, i ett sånt litet kar antagligen corydoras eller ancistrus, men som sagt slipper jag så blir julooken i ett sånt kar snyggare utan ;)

Niklas

Ja ganska ofta så är fisken jättefint utfärgad efter sin död, men det är oftast när fisken insjuknat snabbt eller bara helt plötsligt dött av nån outgrundlig anledning (ofta stress och slitage).
Ja isf hade nopg ancistrusen vart å föredra då den kan sitta på rutan eller högre upp i karet alt. ligga i nån håla. Pansarmalarna skulle nog få det hett om öronen eftersom de hela tiden åker runt och kommer in på ciklidernas revir hela tiden.