Gaffel skrev:
med tanke på var robins flickvän arbetar så tror jag nog att han har rätt bra koll på vad akvarielagret får betala för ett rio, det är faktiskt j-vligt små marginaler för zooaffärer på teknik. att sen hornbach har rätt bra priser på vissa grejer är en helt annan femma!

Så hans tjej jobbar där! Jag tror nog det är robin själv faktiskt som jobbar där. anars kan han bara inte påstå att jag har ringt flera olika affärer. hur kan han veta att det är jag just som har ringt när hans tjej jobbar där. och han har fel person i tankarna jag har ringt dit en gång och inte sagt något lägsta pris på akvarium till akvarie lagret. akvarie lagret var faktiskt dom första jag ringde till, dom ville ha ett pris sa dom till mig på ungefär 3500kr, 2600 för akvariumet och 1000 för bordet medans dom billigaste jag ringde till efter var 2700kr för allt, det är stor marginal för någon som har ont om pengar. sedan kan vi ju snacka sådär om servicen, ibland bra och ibland inte. Man kan bara inte skriva att jag har ringt runt till massa och sagt ett lägsta pris osv när jag inte har det och sen inte svara på hur han vet att jag har gjort det:(

Du ringer ju runt och frågar om priser, och uppger ett lägsta pris du har fått i en butik. Vilken minns du nog själv. Det är ett riktigt bra pris, nästan fånigt lågt påslag. Om en affär bara tjänar 275 kronor på hela kitet så är det en dålig affär för dem och en bra affär för dig. ;-)