Jag noterade inte alls att du missat länken. ;)

Channor med sånna namn kan vara lite vad som, troligtvis rör det sig om Bleheri då dessa är vanligast i handeln. Tycker dessutom det ser ut som en bleheri. Annars tippar jag på Stewartii eller Gachua men lägg upp ett par bilder på "vilken fisk är detta"-delen på forumet så kan nog folk hjälpa dig med identifiering av vad du har lyckats få hem. Är det Gachua skulle jag vara riktigt avundsjuk! :)

Hmm... Din maru... var lite mer långdragen än min men har den en ljusblå (nästan vit men ändå lite blå) buk typ? För i så fall tror jag definitivt att det är en marulioides. Vore ju kul att kunna byta till sig sådana igen (för det var väl pulchra som hoppade ut för dig?), täck bara för ordentligt så! :) Kul att/om jag kunde hjälpa till! :p

Nu var det en kille ifrån Finland som mailade mig och funderar på att köra runt (han bor strax norr om Vasa) hela bottenviken för att hämta min Redtail och min Channa! Vilken kille, sitta 7-8 timmar i en bil enkel väg för att hämta två fiskar! Det kallar jag ambition! Han var visserligen inte helt hundra på när han kunde hämta dem, men man kan ju inte få allt här i livet. :)