Ett tips angående dina svart hajar... ha bara EN av dom...
Jag hade 3 st i mitt 500liters kar och när de blev större så BRAKADE HELVETET LÖST!

Läste nämligen någonstans att de trivdes i grupp för att "komma till sitt rätt"... för att de annars kunde uppleva någon slags "Personlighets klyvning" och börja "kopiera" andra fiskars beteende och försöka hänga med dom. Så jag köpte 3 st... funkade rätt hyfsat några månader tills de vuxit tills sig...

Då Det var som att öppna grindarna till helvetet... Nu lekte de inte... Nu jävlar var det blodigt allvar om revir... Vaknade på nätterna av att de var krig i tanken, vatten for ut på golvet, och då menar jag inte några droppar...
Det hela resulterade i att den minsta blev sjuk... och jag försökte rädda honom genom att flytta över honom till ett mindre kar ensam där han fick återhämta sig... Slutade med att jag la ner försöken och avlivade honom...

I hopp om att de skulle bli lugnare i karet gav jag mina resterande 2 huliganer en chans... Efter 4 dygn av fullständigt kaos beslöt jag mig kl 3 på natten att avliva även dom... Kändes jäkligt taskigt eftersom det var ett normalt beteende som "inte passade" mig... :( Borde givetvis ha läst på ÄNNU mer innan jag köpte dom...

Varnar dig redan nu :D INNAN de utbryter revir-krig i din tank... (Hoppas du har heltäckande ramp;))