Viss skillnad kan det å andra sidan vara mellan könen. I och med att de i grunden förmodligen är Red Devil, så kan det kanske ändå finnas en skillnad i huvudprofil. Papegojan har ju en inbuktning där vuxna, normala Red Devil har en puckel, hanarnas större än honornas, och det är möjligt att puckeln "försöker bildas" i den onormala inbuktningen som papegojan har. Har sett vuxna papegojor på ca 30 cm, och jag har för mig att till skillnad från unga papegojor som ofta har en kraftig inbuktning, hade dessa en rak panna som var lite veckad ovanför ögonen, och jag uppfattade det som att det var pannpuckeln som inte kom längre än så, från det inbuktade utgångsläget. Unga normala Red Devil har ju rak panna, inte inbuktande.

Skulle gissa att de på dina bilder är en hane och en hona, den ena är mycket rundare än den andra, vilket i och för sig kan bero på kraftigare missbildning, men det ser ändå ut som en hona tycker jag. Storleken på fenorna skiljer också. Särskilt om de är köpta samtidigt från samma affär, så bör det vara en hane och en hona. Men om man kollar på deras munnar så ser "honan" ut att vara lite mer missbildad.