Wa-HOO! Jag har YNGEL! Inte ens två veckor har gått sedan jag fick mina Kakaduor, och nu har jag yngel! Visst har jag misstänkt något, då honan vaktat sin grotta noggrant ett tag, men jag trodde inte det blev något då hon slutade och började "Uppvakta" hanen igen för någon dag sedan. Men idag upptäckte jag att både hon och hannen var frenetiskt beskyddande över en lite fläck grus som mest såg ut att vara full med mulm och skit. Men så såg jag hur det rörde på sig!

Visst, honan vaktar bäst, och hämtar de som strövar bort lite. Hanen vaktar också bra, men jag är inte så säker på att alla yngel han tar in i munnen kommer ut igen.

Jag har ingen aning om jag kan hjälpa dem på något sätt. Några tips? Jag har en yngelbur av nät, men jag vet inte hur jag ska lyckas få in dem där smidigt. Har tyvärr inte utrustning nog för ett nytt kar redo.

Grattis:D

Låt dem vara och har du tur kan någon av dem klara sig.

Det kommer fler kullar som du kan ta hand om, om du vill.

Men om du ska ta hand om ynglen så måste du fråga dig själv varför du vill det.

Den tid och mat det tar att dra upp fiskarna till säljbar storlek, framförallt i jämna par, kostar mer än du kan få av en akvarieffär.

Så var glad åt att fiskarna trivs och låt naturen ha sin gång. Det finns en tjusning i den tanken också!