Idag har jag en ny glad rapport, jag såg sewelliorna leka:Drunt dom var det fullt med ägg som jag har tagit hand om + att jag även hittade pansarmalsägg men har ingen aning om villken sort där är ju ett gäng olika sorters pansarmalar där.:p
Skulle filma men det funkade inte för det var för mörkt men jag ska beskriva så gott det går.
En hane höll på att vifta i en springa på en rot om det var mjölke eller något annat den höll på med vet jag inte, sen kom en hane till och dom höll på att tramsa efter en stund kom honan och lade sig under hanen tror jag(lite svårt att se) och dom fläcktade lite tillsammans och sen föll dom baklänges båda 2 ända ner till marken och sen simmade dom upp igen, honan simmade iväg och lade sig på andra sidan träbiten och hanen började tramsa mot sprickan igen och den andra hanen kom och så upprepade det sig några ggr när jag tittade.
Varje gång dom föll ner såg det ut som dom dog;).
När jag började kolla var där redan en massa ägg så jag såg aldrig om det kom mer, äggen är för små för att vara mina pansarmalar och var runt dom där dom höll till så jag kan inte tänka mig något annat, dessa äggen är inte klibbiga på det sättet heller, knappt något klibb alls, medans pansarmalsäggen är klibbiga och sen sitter äggen ganska hårt fast, när jag tog javamossa som sewelliaäggen var i så ville äggen falla av och en del gjorde det.
Nu är det bara att vänta och se vad det blir:p