Jo detta kommer nog att gå över så fort honorna är lekmogna, testa med att trigga dem med hjälp av några vattenbyten med kallt vatten och eftersom du har 2st par så borde du ha minst 2 grottor till och försökt att avgränsa deras revir så mycket som möjligt med tex växter och se till att de inte har översikt över karet från själva grottöppningen.

Men personligen så tycker jag att karet är lite för litet för 2st par med paletter för att när de väl börjar leka så blir det liv i luckan om man säger så.

Men lycka till:)

honorna är lekmogna. bytta vatten för någon dag sedan. och han har valt den större honan. det finns ca 4st grottor till. kan säkert göra fler med lite fantasi =P jo satt och tänkte på de innan ifall jag skulle köpa mer växter. eller flytta några. jag ska kolla lite hur dom beter sej och se om jag kan klura ut något.

jo de var inte meningen att de skulle bli 2par. tänkte kolla om de går. eftersom jag är så fäst vi båda paren. men annars så får någon ta över dom de mindre paret =/

men eftersom hanen är stor. han är säkert 10cm kräver han större revir då? kan ju säkert få byta ut han om jag vill. men han är så stor och vacker.