Vi träffades i Tyresö centrum och slank där. Nubi hittade fisk, men jag har glömt vad det var för art....Jag fick en liten borste till filtren med mig. Inte den sort jag ville ha, men nästan.
Nästa stopp blev CRT i Brandbergen, där alla förtvivlat försökte få mig att köpa en bubbelattiralj till mina skolkar. Nubi har bilder på denna fasans pryl.

Sen bar det raskt av till Fridhemsakvarier, där det var fullt med folk men lite tomt i karen. Och ännu tommare när Nubi hittat en hona till sin ensamma hanne. Otroligt snygg dam. fisken alltså(!). Vi andra dräglade mest över de fina häxmalarna. Jag hittade äntligen de små borstar som jag tycker är så fantastiska till impellerhusen i filtren, så det blev två stycken borstar till.
Får jag nån gång glest mellan bissingarna så har jag borstar så det räcker till det med.

Akvarielagret nästa, och det märktes att det var lönehelg. Tur jag har rullen att plöja väg med. Karrokaja och jag kastade oss omedelbart över kaffeautomaten!! Jag var på jakt efter metalltandkarp (Girardinus metallicus). Men det fanns inga kvar. Mycket folk och många Zoopetare och mycket Bollisfolk.

Sen vidare till Vinsta zoo, där vi beundrade Sjappes lekande diskusar. I affären, det ni! De stod och vaktade ägg på en lekkon och förra kullen simmade runt i karet bredvid. Här blev det 20 svarta neontetror och några små redmoorrötter för mig.

Sen åkte vi tillbaks till stan, men avstod ett besök på "The boink shop"....Medan vi tuggade i oss lite mat funderade vi på hur man kommer på ett sånt namn och vad man kan komma på att sälja i den.

Det stigande blodsockret gjorde att Karrokaja kom ihåg sina galaxer. Akvarielagret hade stängt, men vi drog till Bromma via Centralen, där vi dumpade Visual Darkness, som inte ville vara kvar en lördag kväll i Tjockholm.....

Galaxerna var slut hos Bromma liksom Dario dario som jag gärna vill ha. Men en in golden nugget kom hem till mig, liksom lite mer redmoor.

Sen åkte vi hem till mig och kollapsade med varsin kopp te och varsin hund i knät.
Tippi fick sitta i knät hos Karrokaja, utan att moster Cappi trängde bort henne. Jättejättemysigt. Hon blev klappad och klappad och fick smaka Karrokajas te, loivet kan inte bli bättre tyckte hon.

Cappi satt hos mig, och vi sjöng TVÅ gånger för vår gäst. Yla med matte är det bästa Cappi vet, näst efter köttbullar och ostkaka.

Så det var ett rally att minnas det......