Det har varit snålt om uppdateringar i den här tråden den senaste månaden, men med valpar och hästar och arbetssökande och whatnot är det alltid Något som måste hamna i kläm. Inte nödvändigtvis skötseln av akvariet förstås, men väl forumskrivandet. ; )
Men nu är det dags! Nu har valparna kommit och jag sitter fängslad i lägenheten medan det droppar regn och is från skyn. Grattis norrland - nu kommer vårslasket!

Så. Det som hänt är lite dramatiskt... men tack och lov inte så eländigt som det Hade kunnat vara. Efter en helg hemma i barndomsvillan kom jag nämligen tillbaka och fann två (!) äppelsnäckor döda i stora karet, så det blev vattenbyte och snabbrengöring av filtret på studs. Allt verkade frid och fröjd. Ingen stank eller andra olägenheter.
Ett par dagar senare blev siameserna sjuka.
Bukvattensot hurra! -_-
Behandling med salt, toalettstolen med de sjuka fiskarna.. och resten klarade sig! Kanske var de sjuka stackarna extra känsliga, kanske hade de nibblat på en rutten snäcka. Vem vet?
Det här innebär i vilket fall att jag bara har En ensam stackars siames kvar, men han ska som tidigare planerat få åka till grannen om ett par veckor och hänger så länge med gibbe. Allas bästis.

Ah! Och så skaffade vi två kuhlisar till förra fredagen. Det fick mig att inse hur mycket mina vuxit under den korta tid jag har haft dem. *skratt* Jag tror att jag matar dem lite väl generöst egentligen.
[SIZE=1][/SIZE]
[SIZE=1]Liten möter stor, och lyckligtvis var det inte min vackraste snäcka som dog. Spana in färgerna! Ravesnigeln. ^^[/SIZE]
[ATTACH]29158[/ATTACH] [ATTACH]29157[/ATTACH]
[SIZE=1]Och så lite allmänt. De börjar vara så vackra allesammans. [/SIZE]
[ATTACH]29159[/ATTACH][ATTACH]29160[/ATTACH]
[ATTACH]29161[/ATTACH][ATTACH]29162[/ATTACH]
[ATTACH]29163[/ATTACH][ATTACH]29164[/ATTACH]