Lellel2 skrev:Det var guramin som han syftade på var labyrintfisk, dom har en specialare som gör att dom är bra på att ta upp syre (utan att ge en vettig förklaring). Angående fiskmängd så känner jag spontant att karet är ganska underbefolkat. Tror gott ni skulle kunna ha någon mer bottenlevande fisk, kanske någon mindre ciklid av det fredliga slaget typ fjärilsciklid? Dom är fortfarande ganska små men man får en massa intressanta beteenden med dom i o m yngelvård etc.
har nog inte hört talas om något bra slut på andmat tyvärr fast den gör underverk mot alger?
Jag tycker också att vi har lite fisk jämfört med hur mycket fisk man ser ner tjoffat i alla andra akvarier men samtidigt om man använder alla dom formler om vattenmängd per fisk och liknade för att räkna ut hur många fiskar som ryms så säger dom att vårt kar är fullt.
Det är det jag inte blir klok på, antigen så är vårt kar underbefolkat oavsett vad alla uträkningar säger eller så är vi dom enda som inte har ett överbefolkat akvarium.
Förutom några tussar trådalger så har jag inga alg problem så jag skulle hellre bli av med andmaten.
Lineli skrev:´Jag har haft "Andmat och blivit av med den:) Det går men kräver en del om man har mycket. Jag håvade och håvade och rengjorde i kanter, runt doppvärmare, pump osv.
Jag håvade varje dag ett tag men nu är d borta:) Det var inte så svårt.
Hur Mycket andra växter hade du? Varför jag inte tror att vi kommer lyckas med att plocka är för att vi har en stor mängd andra växter som ligger och flyter runt ytan som andmaten fastnar på.
Gaffel skrev:Var köper man flyttväxter och vad är dom bra för?
FlyTväxter köper man i vilken djuraffär som helst och jag har dom för att de är snygga och för att guramis vill ha dom.