Eric_H skrev:
Jo det är klart.:) Jag skriver lite klumoigt ibland, fiskarna jag tog över har gått på tropicals spirulina granulat fram tills idag. Men jag är lite intresserad av att gå över mer och mer till att köra spenat, gröna ärtor. Vad jag hört ska detta vara mkt bättre som huvudfoder och att man tom. kunnat se vissa förändringar i fiskarnas beteende efter ett tag.

Det låter bra! Jag körde en slags räkmix, med ytterst liten del oskalade räkor och en massa grönsaker i - bland annat ärtor och spenat, hade också en massa olika burkar med vegetabiliskt foder just för troffar, skall kolla någonstans i den låååååååånga 960-tanganyikatråden jag hade igång förr om jag kan hitta lite recept och olika namn på foder till troffar!
Här är en film (som är lite suddig - det var innan jag skaffade den riktiga HD-filmkameran) där man kan se hur moliro-ynglen går helt utan att bli attackerade av de stora - till slut blev det en massa generationer som samsades. En bit in i filmen ser vi även de karaktäristiska vit-prickiga Dubbe-ynglen!:)