Rosali skrev:
Vad föreslår du att man kan ersätta grädde med då?

Låter intressant med din sons astma som blivit bättre. Håller det i sig??

Är själv astmatiker med gansa besvärlig astma och mycket mediciner.

Man kan faktiskt helt skippa mjölkprodukter, det finns ganska många som gör det. olivolja och rapsolja är de bästa oljorna om man ser till kvoten av Omega6 och Omega3 oljor. Alla andra oljor är ren skit med alldeles för mkt omega 6. istället för grädde kan du köra cocosmjölk till exempel, soyamjölk är väl okej men inte rekommenderat i för stora mängder

Gällande astman så är både min och min sons borta mer eller mindre helt, jag har slutat med i princip all medicinering.

bong skrev:
Ja det är ju svårt att bevisa hur onyttigt det är men eftersom kroppen har väldigt svårt att bryta ner laktos (och väldigt många människor är laktosintoleranta) så anser jag att det ska vi inte stoppa i oss... vet att finns vissa studier som stöder detta men jag lämnade byggarforumen och kom hit istället så jag lägger ingen större energi i detta ämnet ;)

Känns inte som att någon kommer backa upp mig heller :p

Håller jag med dig så backar jag upp dig på det :P

Det du beskriver är dock en anledning att se över vilka mjölkprodukter man använder, smör innehåller minimalt med laktos, likaså grädde, rent krasst så har du mindre laktos desto högre fetthalt mjölkprodukten har, därav att man undviker lightprodukter och istället inriktar sig på ekologisk gammeldags mjölk samt vispgrädde och smör.

Rosali skrev:

Att vara laktosintolerant är inte så svårt idag då det finns alla mejerivaror som laktosen, dvs mjölksockret är borttaget från dem. det är värre om man som jag inte tål mjölkproteinet. Då måste ju alla mejerivaror bytas ut mot något annat. Det är det jag undrar över, eftersom du eller vem det var sa att man skulle använda fet mjölk, grädde, smör mm. Men när man inte kan använda dessa produkter. Vad??

Jag tycker att det låter mycket intressant med denna diet. Eftersom jag inte orkar träna så mycket pga min muskelsvaghet(sjukdom), men ändå skulle behöva gå ner i vikt.

Du säger ingen backar upp dig. Kanske jag gör i framtiden:D Men först måste jag ju veta hur jag kan modifiera dieten så den passar mig. Mjölkproteinallergiker, glutenintolerant och diabetiker. Lite kolhyrater är ju toppen för diabetes. men måste hitta ett sätt att ersätta, mjölkprodukter, vete, korn och råg utan att förstöra det goda med dieten.:D

Cocos och soya är väl det du kan satsa på istället för mjölkprodukter, sädesslagen ska du helt skippa, släng mjölet helt enkelt :)Jag har inte ätit mjöl på jag vet inte hur länge :D

GöranE skrev:
Kanske en dum fråga men vad ör fiberhusk?:confused:

Aldrig hört talas om detta.

Status: -2,5 kilo på 9 dagar.

Fiberhusk är malda skal av psyllium frön, en naturlig förtjockningsagent kan man kalla det. Finns många gånger på glutenhyllan på ICA.

grattis till viktnedgången.