Patrik Steen skrev:Det funkade inte det hade du märkt på slutet av min tråd om du hade läst den:D:Ddet var rena avlopps-dyngan den dagen det lades ner efter ca 2år.Jag testade det mesta att slamsuga men inget funkade riktigt och det är på grund av den höjden samt att man har i regel vasen på något bord Bla,så det kan bli svårt att komma åt...Så var det i mitt fall i alla fall.
Vad man kan göra är att man tejpar fast slangen på ett pvc-rör och att slangens mynning slitar någon cm innan rörets slut,så kanske man kan röra med röret så att skitet virvlar upp sen tar slangen det,sen är det lättare att jobba med slangen om du har röret fast tejpat då du kan får tag i röret ovanför vasen,vad du kommer att märka vid VB är att det går snabbt att tömma och samma gäller..då måste man snabbt ta botten...Kan bli lätt panikartat om du förstår vad jag menar;):d
- Ja problemet är inte främst att nå ned, eftersom det ju går att förlänga slangen på ex. det sätt du beskriver där, utan att jag inte har någon naturlig fallhöjd för en hävert. Min bägare står på golvet.
Om man har sand som substrat förstår jag inte varför man ska behöva rufsa runt så särskilt vid rengöring? Jag har enbart sand i min 375:a o där ligger allt skräp ovan sanden och lätt att suga upp.