Fuzzop skrev:en diff på en grad är ingenting att bry sig om, väldigt naturligt :)
det enklaste sättet att sänka temperatur om man har heltäckande ramp är att montera in en liten fläkt som drar ut den varma luften, är det täckglas och en mindre ramp kan man byta ut ena glaset mot ett nät eller bara ta bort det helt om man inte har fiskar som vill ut.
Hej! Nu börjar jag undra, vet inte hur jag ska få ner skiten i temp! Håller 28,3 gjort hela dagen, utan dopp..har då även haft en klipa öppet i bakkant, kan inte ha mer än jag har, då viker sig den sidan av skivan, då den inte får nåt stöd i mitten, men även om jag öppnar skiten, så håller den höga grader, vilka härliga lysrör jag fick med detta akvarium....och elementen är ju inte på nu heller direkt...och ag kan inte ha nät över hela baksidan, då jag måste kunna dra min ramp bakåt vid vattenbyte m m....
Men då får det väl bli en fläkt eller nåt, eller om man kan ta bort täckskivan helt bak, för det kan jag, men vad är risken för att då fisk khuliål hoppar ut....
Vill inte att mina neoner ska bli sjuka igen pg av för hög värme, dom ska väl ha 26-27 max, om jag inte tar fel, och från 26 till 28,3 grader är väl lite för mycket..