Klotte skrev:Behöver hjälp med vad jag ska skaffa för ersättning för min eldål. Karet känns fruktansvärt tomt nu.
Ersättaren ska funka med trebandspansarmalar, ancistrusar, siamesiska algätare och Jack Dempseys. Hellst sydamerikan, men inget måste då jag redan har de asiatiska siameserna i karet. Gärne en fisk som blir lite större men som klarar ett liv i 540 liter, orkar inte skaffa större kar på ett tag ;)
Har tittat lite på Apteronotus albifrons, black ghost
Någon som haft dessa och tror ni de kan funka med resten av mina invånare? Pansarmalarna kanske är i minsta laget för den?
Har träffar ett par st Black Ghost som varit super snälla och inte rört ciklidyngel. O_O. Tycker själv de är super söta och titta man närmare ser de ut som små små minigrisar. De gör inte mkt väsen av sig. Man får ha koll så de oxå får i sig mat, för de är inte snabba av sig.
De trycker, ligger på ett och samma ställe, bakom en rot, eller under en rot, eller i ett rör, och där ligger de och kommer fram på kvällarna.
Super söta! :)
Man ska ha i bakhuvudet att de kan ta mindre fiskar och vissa ska tydligen vara riktigt elaka mot andra fiskar.
så himla individuellt, vissa har maradörer medans andra har små söta minigrisar :)
Köp 2 till ditt 540l :D